צור קשר 077-5355270 עגלת קניות החשבון שלי החשבון שלי

למה חשוב לנו למתג את העסק שלנו?

כולם כל הזמן מדברים על מיתוג, אבל אם לרגע חשבתם שמדובר על איזה טרנד חולף, אנחנו כאן כדי לספר לכם שממש לא – מדובר באחד הרכיבים המרכזיים שמניעים את העסק שלכם להצלחה והוא זה שמסייע לכם יותר מכל לבנות את אותו קשר מיוחד עם הלקוחות שלכם.

בהיסטוריה של השיווק, מיתוג לא היה תמיד בקדמת הבמה, אך עם השנים הוא הפך להיות אחד הכלים החזקים ביותר להשגת הצלחה בעסקים והיום נבין למה בכלל חשוב למתג עסק ואיך עושים זאת נכון.

ההיסטוריה של מיתוג

המיתוג, כמו שאנחנו מכירים אותו היום, לא תמיד היה נוכח בעולם העסקי. בעבר, המושג הזה היה קשור בעיקר לסימנים או לחותמות על מוצרים, המטרה שלהן הייתה פשוטה למדי – להצביע על מקורם של הפריטים, במיוחד במוצרים ייחודיים כמו חלב, גבינות, בדים ועוד. עם הזמן, בשנות ה-50 וה-60, הוא הפך לאומנות של ממש, כשחברות גדולות כמו קוקה קולה, פפסי ומקדונלדס התחילו להבין את הכוח שטמון בו ככלי שמייצר העדפה וזיהוי בקרב הצרכנים.

מאותה העת החל השינוי וכבר לא היה מדובר יותר בסימן מזהה של מוצר בלבד, התחום התפתח לכדי הפסיכולוגיה של הצרכנים, עם חקר והבנה מעמיקים על מה משפיע עליהם ועל הבחירות שלהם והאופן שבו הם נקשרים למוצרים.

איך עושים את זה נכון?

מדובר בתהליך של יצירת זהות ייחודית לעסק, שמבדילה אותו מהמתחרים ומחברת אותו עם הלקוחות בצורה שתהיה להם משמעות. זה לא מסתכם רק בלוגו או בשם העסק, מדובר גם בשילוב של חוויית הלקוח, האמירה החזותית שלו, הצבעים שלו, האופן שבו הוא מתקשר עם הלקוחות ואפילו הערכים של החברה או העסק.

כדי להצליח, צריך קודם כל להבין את קהל היעד של העסק ואת הצרכים וההעדפות שלו, ויש להתאים לו את המיתוג. לדוגמה, אם מדובר במותג שצעירים אוהבים, המיתוג צריך להיות צעיר וצבעוני, ואם מדובר במותג פרימיום, דווקא קו אלגנטי ועדין יהיה נכון יותר.

למה כל כך חשוב שהמותג שלנו יהיה מוכר ואהוב?

מדובר בהרבה יותר מהתדמית של העסק – מדובר במהות שלו, כשלקוחות מזהים ומכירים את המותג שלכם, הם מזהים בו הכול – את הערכים שהוא מייצג, את השירות הטוב שאתם נותנים וכל כך מתאמצים עליו ואת האיכות שאתם מביאים לשולחן.

זה די פשוט – כשאנחנו רואים מותג מוכר המוח שלנו עושה את החיבור בינו ובין הזיכרונות שקשורים אליו, אנחנו מעדיפים גם מותגים שאנחנו מכירים, כי אנחנו יודעים מה אנחנו מקבלים מהם. מדובר בחוויה כוללת של חיבור רגשי עם הלקוחות שיהיו מוכנים אפילו לשלם יותר, להמליץ עליכם לחברים שלהם ולבחור בכם שוב ושוב – מה עוד צריך עסק כדי להצליח?

הכנסת מותג חדש לתודעה – עד כמה זה אפשרי?

לא מעט אנשים שואלים האם הם יכולים להכניס מיתוג חדש לשוק מוצף של מותגים, חלקם הולכים אתנו עשרות שנים ואף יותר והתשובה היא כן, אך לא מדובר במהלך פשוט כל כך. זה לא קורה בן לילה, על פי מחקרים בתחום השיווק, תהליך ההכרה וההעדפה יכול לקחת חודשים ואפילו שנים, תלוי באסטרטגיית המיתוג, בסוג המוצר ובדרכים שבהן המותג מתפרסם.

רוצים לדעת מה המפתח להצלחה? עקביות – ככל שתרבו לחשוף את עצמכם בצורה מתמשכת, דרך פרסומים, פעילויות שיווקיות והצגת תוצאות מצוינות, כך יהיה לכם קל יותר ליצור תודעה חיובית של המיתוג שלכם לאורך זמן. כשהלקוח שלכם נכנס שוב ושוב לחנות ורואה את החולצה הממותגת שלכם, הוא ישים אליה לב גם ברחוב כשהעובד שלכם יהיה בדרכו הביתה מהעבודה וידע לעשות את ההקשר בין החנות ובין החולצה בשל הצבע או הלוגו שלה. 

טיפ שלנו? תיצרו זהות ברורה שתפריד אתכם מהמתחרים, צרו את אותו חיבור רגשי עם הלקוחות שלכם והגיעו לתודעה שלהם במגוון דרכים ובעיקר – ויזואליות, כי כשהלקוח רואה אתכם, המותג שלכם עובד שעות נוספות.

מאמרים

מחירים תחרותיים

מחירים תחרותיים כל השנה
הדפסה איכותית ברמה בינלאומית

ציוד מתקדם וחדיש
משלוחים מהירים לכל הארץ

מגוון אפשרויות שילוח
אלפי לקוחות סומכים עלינו

עשרות אלפי לקוחות נאמנים