מיתוג נכון הוא אחד מהאלמנטים החשובים ביותר להצלחה של כל עסק, במיוחד בזמננו שהתחרות גבוהה והצרכן מתמודד עם שפע של אפשרויות. אחת הדרכים היעילות ביותר לבנות מותג חזק היא באמצעות מוצרי ביגוד ממותגים וכאן אנחנו מדברים על כל ביגוד שאפשר להדפיס עליו – כובעים, חולצות וקפוצ'ונים עליהם יש לוגו, סיסמאות או שהם מגיעים בצבעים הקשורים למותג.
זה יותר מנראות ברחוב, מדובר בשידור מקצועיות ואמינות של העסק, כי הלבוש הממותג גם מוביל לתחושת שייכות בקרב העובדים והלקוחות והוא גם מסייע ביצירת הזהות המותגית הברורה שלכם. אז איך המיתוג על הביגוד משפיע על המיתוג בכלל, איך בכלל אפשר למדוד את אותה הצלחה ואילו מוצרי מיתוג נכנסים יותר לתודעה שלנו? הכנו לכם את כל התשובות.
האם ידעתם שמיתוג על ביגוד מעורר תשומת לב, אבל גם משפיע באופן משמעותי על הדרך שבה אנשים תופסים את המותג והעסק? כשעובדים או לקוחות לובשים פריטי ביגוד ממותגים, הם משדרים תחושת אחדות ושייכות, הפעולה הזו יוצרת קשר רגשי ומקצועי עם המותג ומחזקת את המעמד של העסק בעיני הציבור. זה קורה באופן לא מודע, ובדרך כלל לתהליכים שכאלו יש הצלחה רבה בכל מה שנוגע לתפיסת המיתוג בעיני הלקוח הפוטנציאלי. כמו כן, לביגוד ממותג יש את היכולת לשדר אמינות ומקצועיות, מה שיכול להוביל להגדלת האמון במותג ולגרום לאנשים לחזור אליו שוב ושוב.
כאשר המיתוג על הביגוד נכון, הלקוחות זוכרים את העסק בצורה חיובית והשיווק הבלתי ישיר הזה מקדם את העסק באופן טבעי. כאשר פריטי הלבוש הממותגים נראים ברחוב, באירועים עסקיים או אפילו משתחלים למדיה החברתית, הם הופכים לכלי פרסום אפקטיבי, ממש בלי מאמץ נוסף. אפשר גם לומר שכל אדם שלובש פריט ממותג בעצם משמש כשגריר של המותג, בין אם הוא עובד ובין אם הוא לקוח.
אמנם אנחנו חיים בעידן שבו הנטייה הטבעית היא למדוד רק את מה שקל למדוד באמצעות הטכנולוגיה ועל פי לייקים או תגובות, אך גם כשזה מגיע להשפעה של מיתוג, יש דרכים למדוד זאת. זה אמנם מאתגר יותר ודורש מכם לפעול אקטיבית, אך תוכלו לבחון את ההשפעה בכמה דרכים ואחת מהן היא באמצעות סקרים ושאלונים. אתם יכולים לבצע סקר ולבחון לקוחות ועובדים כדי לבחון עד כמה הם מזהים את המותג.
דרך נוספת היא לבחון את נתוני המכירות שלכם – אם אחרי שביצעתם יישום של מיתוג על ביגוד ראיתם גידול במכירות, ייתכן בהחלט שיש קשר ישיר בין השניים. כמובן שעליכם לחכות תקופה ולא לבצע את הבחינה מיד, שכן מדובר בתהליך שלוקח זמן והדבר גם מאוד תלוי במידת המעורבות שלכם וביכולת שלכם לדחוף את המיתוג עוד כמה צעדים קדימה, למשל באמצעות קמפיינים ממומנים או חשיפה ברשתות החברתיות.
אם אתם מתכוונים להשקיע בביגוד ממותג לעסק שלכם, כדאי מאוד שתדעו שהצלחה של מיתוג באמצעות מוצרי ביגוד תלויה לא רק בעיצוב או בלוגו, אלא גם בסוג המוצר שתבחרו. יש פריטים שבאופן טבעי הפכו יותר שימושיים, פשוט בשל הפרקטיות והנוחות – ככל שהלקוחות והעובדים לובשים אותם יותר, כך החשיפה שלהם גדולה יותר, גם ברשתות החברתיות.
בעונות מעבר אפשר לראות שקפוצ'ונים ממותגים הם להיט, בקיץ יהיו אלה הכובעים, גם כובעי מצחיות וגם כובעי טמבל, כמובן שחולצות טי שירט איכותיות מצוינות לקיץ ותמיד תחשבו על הכלל הבסיסי הפשוט – ככל שפריט הלבוש יהיה מתאים יותר לעונה ויהיה נוח יותר, כך ילבשו אותו יותר ויזכרו אותו יותר.
כמובן שיש לקחת בחשבון עוד כמה דברים שמסייעים להשאיר את פריט הלבוש בתודעה – האופן שבו אנחנו בוחרים למתג אותו. אתם צריכים לבחור בצבע שמתאים למיתוג שלכם ואת הלוגו או המשפט שאתם רוצים להוסיף, הוסיפו בתבונה, בצורה בולטת, אך לא כזו שמשתלטת על פריט הלבוש, כי אתם רוצים שיהיה שימושי גם ליום יום.
יצאתם לדרך ועוד רגע הבגדים הממותגים לעובדים וללקוחות כבר יגיעו, אז איך תוכלו להגדיל את החשיפה שלהם עד כמה שניתן ולמקסם את השיווק באמצעותם? האמת, יש לא מעט דרכים בהן תוכלו לפעול ואחת מהן היא שיתוף פעולה עם משפיענים. מספיק שמשפיען רשת ילבש כובע עם מיתוג שלכם בסרטון ואפילו לא ידבר עליו, יהיה לכך אפקט חיובי על השיווק, בטח ובטח אם המשפיען מתאים לקהל היעד שלכם כעסק.
זה לא חייב להיות משפיען ברמה בינלאומית, ממש לא – זה גם יכול להיות משפיען ברמה המקומית שלכם כעיר, עסק או תחום מסוים, לכן מומלץ מאוד לבחון שיתופי פעולה כאלה כי משפיענים מעוניינים בהם בדיוק כמוכם, זו הפרנסה שלהם ושניכם מרוויחים משיתוף הפעולה הזה.
דרך נוספת היא להפיץ את הביגוד לקראת חג מסוים, אירוע או אפילו כנס של העסק, אתם יכולים אפילו לחלק חולצות דרייפיט של המותג במרוץ גדול וחשוב שיש לו קשר לעסק וגם באירועי ספורט שונים שילדים שותפים להם.
בסוף עליכם לזכור שמוצרי הביגוד הממותגים הם כלי שיווק עוצמתי שמסייע לכם להגדיל את החשיפה שלכם כמעט בכל מקום – בעסק עצמו כאשר העובדים לובשים את הביגוד הממותג, באירועים שונים, ברחוב כשהם בדרך לעבודה או ממנה או כשהלקוח שלכם חובש את הכובע עם המותג שלכם בטיול עם המשפחה. הסוד הוא לדעת ליצור ביגוד נוח, ממותג אך בכל זאת נגיש. מוזמנים אלינו כדי לגלות איך עושים את זה נכון – נשמח לעמוד לרשותכם.