בין אם אתם לפני הקמתו של עסק חדש ובין אם כבר יש לכם עסק פעיל, מיתוג העסק הוא אחד הדברים החשובים ביותר בעידן הנוכחי. אך מיתוג, בניגוד למה שאנשים רבים חושבים, הוא הרבה מעבר ללוגו או לחזות הוויזואלית של החברה. למיתוג חיובי יכולה להיות השפעה עצומה על הצלחתה של כל חברה או עסק ולעומת זה למיתוג שלילי, עלולה להיות השפעה הרסנית מנגד. אז מהו מיתוג חיובי? איך בונים מותג מנצח? ואיך זה תורם לעסק שלכם? כל התשובות במאמר הבא.
בואו נבין קודם כל מהי המילה – מיתוג. היא מורכבת למעשה משילוב המילים 'תג' ו-'מוצר'. לכן כשאנו מדברים על מיקוד אנחנו למעשה מדברים על תיוג של מוצר כלשהו, של חברה, של עסק וכו'.
אחת המטרות המרכזיות בתהליך המיתוג, היא בניית מסרים חיוביים, ברורים וכאלה שנבדלים מחברות ומוצרים אחרים, בתוכן שהם מעבירים ללקוחות.
לכן ניתן לומר, שמיתוג הוא מעין בניית האופי הוויזואלי והרעיוני של המוצר. המסר העיקרי שתרצו שיועבר הוא סביב חיוביות והצלחה עקבית, זהו למעשה מה שיהפוך לבסוף למיתוג חיובי של המוצר שלכם.
חשוב לזכור תחילה שמיתוג הוא תהליך ארוך ואיננו נבנה ביום אחד. תהליך בידול המוצר שלכם ממוצרים אחרים הקיימים בשוק, הוא תהליך שדורש חשיבה והדגשת היתרונות של המוצר שלכם במספר דרכים שונות.
רוב פעילות המיתוג תעסוק סביב הוויזואליות שעוטפת את המוצר, אך תוך שימוש בוויזואליות, נרצה להעביר גם את המסרים של המוצרים הממותגים שלנו. זה יכול להיות למשל בעיצוב האריזה, בבחירת סלוגן שיתאים למסר, בלוגו שישדר הצלחה, בשיווק בפלטפורמות השונות, בהדהוד עקבי של פרסום המותג בדרכים שונות ועוד.
חשוב להבין שתהליך המיתוג חייב להיות מלווה בפעולות אקטיביות ויזומות, על מנת לעצב את הדרך בה קהל הלקוחות מרגיש וחושב על החברה ו\או על המוצר. זו למעשה נקודה חשובה ביותר, שכן בסופו של דבר, מדד ההצלחה הטוב ביותר של מיתוג חיובי הוא כמובן קהל הלקוחות וכמה הם קונים, מזדהים ואוהבים את המוצר.
כאשר אתם נמצאים בתהליך המיתוג, ישנם 3 קווים עיקריים שצריכים להנחות בניית מיתוג חיובי, יעיל וברור.
מייסד אמזון ג'ף בזוס, הגדיר בעבר מהו מיתוג במשפט אחד שאולי מתמצת הכל – "המותג שלך הוא מה שאנשים אומרים עליך כשאתה לא בחדר." ניתן ללמוד רבות מהמשפט הקצר של בזוס, שכן מטרת העל (וזה אולי משהו שאנשים שוכחים לעיתים בעת תהליך המיתוג) הוא מה אנשים חושבים עליכם ועל החברה שלכם.
כאשר אנשים אומרים דברים רעים על המוצר, על השירות שהם קיבלו מהחברה, ממליצים לחברים שלהם לא להתנסות במוצרים של חברה מסוימת או למשל כאשר מתפרסם ברשתות החברתיות סרטון עם תקלה במוצר – כל אלה עלולים ליצור מיתוג שלילי. כלומר, אנשים חושבים דברים שליליים על המוצר.
מיתוג חיובי יהיה אוסף עקבי של פעולות נכונות לאורך תקופה יציבה. פרסום נכון, שיווק חכם, יצירת וויזואליות מזמינה ובניית מסר שיגע בקהל היעד – כל אלו, הם מה שיבנו לבסוף מיתוג חיובי לאורך זמן.