כל העסקים כבר יודעים שמיתוג הוא חלק בלתי נפרד מההצלחה שלהם, וזה לא משנה אם מדובר בעסק קטן של בן אדם אחד או חברה המונה עשרות ואף מאות עובדים. מיתוג הוא יצירת זהות ייחודית, כזו שמסייעת לעסק להיות בולט מעל המתחרים, כל זאת תוך בניית אמון עם הלקוחות.
אז נכון שכולנו מכירים מותגים גדולים והם השקיעו מיליונים (אם לא יותר) כדי להפוך את עצמם למה שהם, אבל האם עסק יכול למתג את עצמו גם מבלי להשקיע כספים רבים? היום אנחנו רוצים לדבר אתכם על המינימום ההכרחי – זה שיעשה את העבודה מצוין ויסייע לכם לבסס את המותג שלכם בהשקעה נמוכה יחסית.
אחד הצעדים הראשונים שאתם צריכים לעשות הוא ליצור לעצמכם שפה עיצובית, כזו שתהיה עקבית ותשדר את ערכי המותג שלכם בכל מסמך של העסק. מהי בדיוק אותה שפה עיצובית? ובכן, מדובר בלוגו, בפונטים, בצבעי המותג ובתמונה או תמונות בהם אתם עושים שימוש כדי להעביר את המסר שלכם בכל מקום וזמן.
למשל, אם העסק שלכם רוצה לשדר נעורים, נשיות ורוך, יהיה נכון לבחור בגווני ורוד שונים עם נגיעות של צהוב ואדום, אם אתם רוצים לשדר דווקא רצינות ואמינות, צבעים כמו אפור וכחול כהה יהיו מתאימים.
אחרי שבחרתם לוגו וערכת צבעים, אתם יכולים לעשות בהם שימוש גם בחתימה שלכם במייל, גם בהדפסות על בגדי העובדים וגם במתנות ממותגות אותן תוכלו לתת ללקוחות שלכם.
אמנם אנחנו חיים בעידן מאוד דיגיטלי, אך לערך של כרטיסי ביקור ידניים ולפלאיירים יש עוד מקום של כבוד בכל מה שנוגע למיתוג. מכירים את זה שאתם הולכים במרכז קניות הומה אדם ופתאום ניגש אליכם נער ומחלק לכם פלאייר מעורר תאבון על מסעדה חדשה שנפתח במתחם? אם הוא לא היה נותן לכם את הפלאייר, יכול מאוד להיות שלא הייתם יודעים על המקום, אם יש בו לוגו וגם מבצע, אתם תזכרו אותו בסבירות גבוהה וכשתעברו ליד החנות תזהו אותה ואת הלוגו וכך בדיוק עובד מיתוג.
יש לכם חנות פיזית או משרד? אם אתם רוצים שאנשים ישימו אליכם לב ויזכרו את הלוגו שלכם, כדאי שתדגישו אותו בשילוט, כי זוהי הדרך שלכם ליצור את אותו רושם ראשוני על הלקוחות שהולכים ברחוב ועומדים בפני הבחירה האם להיכנס לחנות או לא.
את השילוט אתם יכולים להציב על החנות או המשרד עצמו וכמובן שאתם יכולים לקחת את הנושא צעד אחד קדימה ולבחור שילוט שיוצב ברחבי העיר, במיקומים אסטרטגיים שונים שיסייעו לכם לזכות בנראות אותה אתם מחפשים.
ישנם מספר מוצרים ממותגים שיכולים לשפר את נראות העסק שלכם בצורה הטובה ביותר ובמחיר מינימלי שלא יצריך מכם השקעה ראשונית גבוהה בכלל. האחד הוא כמובן החולצות הממותגות – הלוגו של העסק שלכם על גבי חולצה שמייצגת את צבע העסק. הדבר גם מסייע ללקוחות להבין מיהם העובדים בעסק, אך הוא גם נושא את השם שלכם לכל מקום עם העובד, במהלך יום העבודה וגם בדרך אליה וממנה.
אריזות ממותגות למשלוחים גם כן מסייעות למיתוג העסק – כאשר מדובר במוצרים למשלוח, הלקוח שלכם מקבל אריזה שמראה לו את ההשקעה שלכם בעסק ובנראות שלו, כך גם כאשר מדובר בשקיות ממותגות.
כאמור, גם למתנות ממותגות ומודפסות יש חלק בלתי נפרד בנראות של העסק ואתם לא חייבים להשקיע הרבה במתנה – זה יכול להיות עט עם הלוגו והטלפון שלכם או מחזיק מפתחות – מוצרים שעולים לכם מעט כסף ונותנים מקסימום תמורה.
אם אתם רוצים להעמיק את המיתוג שלכם ולפנות לקהל יעד רחב יותר מזה שאתם מגיעים אליו עכשיו, יש כמה דרכים מצוינות לעשות זאת, בהשקעה מינימלית:
שלבו עיצוב אחיד בכל החומרים המודפסים שלכם – מקטלוגים ועד כרטיסי ביקור, הקפדה על שפה גרפית עקבית מחזקת את המותג ומשדרת אמינות. כשהמוצרים שלכם מדברים באותה שפה בכל נקודות המגע עם הלקוח, אתם בעצם יוצרים חוויית מותג אחידה שהלקוח זוכר.
היו נוכחים גם במדיה החברתית – פתחו עמוד פייסבוק, לינקדאין או אינסטגרם והתחילו להעלות תכנים, הקפידו על עיצוב אחיד ותוכן איכותי, כזה שבאמת נותן ערך מוסף ללקוחות הפוטנציאליים שלכם.
צרו מארזי מתנה מותאמים אישית – לחגים, לאירועים או כחלק מקמפיינים שיווקיים, מארז מעוצב וממותג יוצר ייחודיות אצל הלקוחות ומחזק את הקשר איתם באותה נקודת זמן.
תזכרו שהמותג שלכם הוא הפנים של העסק והוא זה שמשפיע על האופן שבו הלקוחות הקיימים, כמו גם הפוטנציאליים תופסים אתכם.