בעלי עסקים כבר מכירים את הסיפור – אנחנו חיים בעולם תחרותי מאוד וכולם עושים הכול כדי לתפוס את תשומת הלב של הלקוח. אנחנו עושים את זה כשאנחנו משווקים כל הזמן מבצעים, כשאנחנו מציעים מוצרים שונים וכמובן – גם באמצעות מתנות ממותגות שאנחנו נותנים ללקוחות, בשביל לפנק אותם, אבל בעיקר כדי לגרום להם לחשוב עלינו ביום יום שלהם ולגרום למותג שלנו להיות שם בחוץ. כיצד בדיוק מתנה ממותגת משפיעה על הלקוח, איך תנצלו את המתנות הממותגות בצורה הטובה ביותר לטובתכם, מתי כדאי לתת אותן ובאילו מוצרים כדאי להשתמש? הכנו לכם את כל מה שאתם חייבים לדעת.
מתנה ממותגת בראש ובראשונה נושאת את הלוגו שלכם ובכך היא מעבירה את המסר שלכם בכל מקום וזמן שבו היא נמצאת. מעבר לאותה העברת מסר, היא מייצרת זיכרון חיובי אצל הלקוח, כי מי לא אוהב לקבל מתנות?
הלקוח שלכם משתמש במתנה השימושית שאתם נותנים לו ונזכר כמה היה לו כיף לקבל אותה, אבל קורה עוד משהו כשהלקוח שלכם משתמש במתנה שלכם – אחרים רואים אותה, הם רואים את הלוגו וגם הם מקבלים את המסר שמדובר בחברה שיודעת לדאוג ללקוחותיה.
איך עושים את זה? בעיקר צריך לחשוב על מתנה שימושית ועל לוגו בולט, אך לא כזה שישתלט על המוצר ויהפוך אותו לפחות שמיש.
יש שיחשבו שמיתוג זה רק לוגו וצבעים, אבל זה בכלל לא נכון – כשזה מגיע למתנות ממותגות, האיכות קובעת הכול. אתם רוצים להפיץ את המסר ואת הערכים שלכם דרך הלקוח והחוויה שלו, לכן, הדבר הראשון שעליכם לחשוב עליו הוא שימושיות, אך לא פחות חשוב – איכות.
כשהלקוח שלכם מקבל מוצר איכותי ושימושי, הוא יעשה בו שימוש, אם הוא יהיה גם אופנתי, הרווח שלכם יהיה כפול כי הלקוח ישתמש בו אפילו עוד יותר. תחשבו על זה כך – הלקוח שלכם צריך מוצר שימושי, נוח, יפה, אלגנטי וגם צריך להיות בו הלוגו שלכם, שקית בד איכותית למשל, בקבוק רב פעמי, תרמוס או אפילו עט – תמיד תחשבו שימושי.
קודם כל נאמר – אתם תמיד יכולים לפנק את הלקוחות שלכם – בין אם אחרי פתיחת חשבון אצלכם, אחרי סגירת עסקה, כמתנת הצטרפות וגם סתם ככה – כי בא לכם לפנק. בנוסף, ישנם מועדים בהם הלקוחות אפילו קצת מצפים לקבל מכם מתנות, למשל באירוע של קידום מכירות או אירוע חברה וגם כשאתם עורכים מהלכים שונים של שימור לקוחות.
יצא לכם פעם להשתמש בעט הזה שזרוק לכם באוטו והוא הציל אתכם בדיוק ברגע המתאים? אולי אפילו ממש הודיתם לעט הזה, הסתכלתם עליו לראשונה וגיליתם עליו לוגו של מוסך שפעם נתן לכם מתנה אחרי שהגעתם אליו לטיפול, ובכן, לזה קוראים שיווק באמצעות מוצרים ממותגים.
כאשר ברגעים מסוימים אתם מסתכלים בקנאה על מישהו שכן מחזיק ביד משהו שאתם ממש צריכים עכשיו, אפילו אם זה תרמוס חם של קפה באמצע יום קפוא, אתם רואים את הלוגו והמוח שלכם מקבל מסר שמישהו דאג לאותו אדם.
כשאתם ממתגים מוצר, תחשבו קודם כל על שימושיות, כי ככל שהלקוח שלכם ישתמש במתנה יותר, כך תשיגו אפקט מתמשך של מיתוג. הנה דוגמאות למוצרים טובים למיתוג:
בקבוק רב פעמי – בקבוקים ששומרים על קור וחום שימושיים בקיץ ובחורף, הם שומרים על הסביבה ושימושיים לכל בני הבית ביום יום ובסוף השבוע.
כיסוי למחשב נייד – אם אתם חברה שעוסקת בתחום המחשבים, חשבו על מוצר שמתאים לנשיאה מחוץ לבית, לדוגמה, כיסוי למחשב נייד או אייפד.
עטים – הם תמיד שימושיים וכולנו צריכים אותם, לכן הם גם נחשבים למתנה ממותגת אהובה ושימושית במיוחד.
שקיות רב פעמיות – אפשר לקפל את השקית ולשים אותה בכל מקום והיא תמיד מצילה אנשים ברגע הכי נכון, לכן שקיות רב פעמיות עמידות ואיכותיות הן מתנה ממותגת מושלמת.